Reservaties
Reserveren kan door volgend formulier in te vullen. Let op! Een reservatie is pas in orde wanneer je hiervan een bevestiging ontvangt en nadat we je betaling hebben ontvangen.
Uiteraard mag je ons ook gewoon even bellen om je reservatie door te geven. Je krijgt nadien sowieso alle info nog via mail toegestuurd.
Telefoon: +32 494 91 91 88
Beschikbaarheid
Op onderstaande kalenders kan je de beschikbaarheid van onze vakantiewoningen nakijken.
De Perengaard (1-2 personen)
De Kersengaard (1-4 personen)
De Appelgaard (1-6 personen)
Boekings- en annulatievoorwaarden en aansprakelijkheid
Door een reservatie (= boeking) te maken, verklaart u akkoord te gaan met onze voorwaarden. Deze zijn van toepassing op alle boekingen van onze drie vakantiewoningen en staan hieronder opgelijst.
1. Reservatieaanvragen
-
Een reservatieaanvraag is vrijblijvend en vormt geen bindende overeenkomst.
-
De reservatie wordt bindend na onze bevestiging van de boeking.
2. Annulatievoorwaarden
-
Gratis annulatie: Annulatie is kosteloos mogelijk binnen 7 dagen na de boeking of tot 30 dagen vóór de incheckdatum, afhankelijk van wat zich als eerste voordoet.
-
Late annulaties: Bij annulering minder dan 30 dagen vóór de incheckdatum is het volledige bedrag van de boeking, inclusief eventuele extra diensten, verschuldigd.
-
Late boekingen: Voor boekingen gemaakt binnen 30 dagen vóór de incheckdatum is gratis annuleren niet mogelijk. Het volledige bedrag, inclusief eventuele extra diensten, dient te worden betaald.
-
Annulatievoorwaarden voor extra's: Extra's zoals ontbijtmanden en betaalde activiteiten kunnen tot 24 uur voor de geplande tijd gratis worden geannuleerd. Daarna worden ze volledig in rekening gebracht.
3. Wijzigingen in de boeking
-
Eénmalig kan de gast een wijziging aanvragen met betrekking tot de verblijfsdatum en/of het geboekte appartement.
-
Wijzigingen zijn onder voorbehoud van goedkeuring en afhankelijk van beschikbaarheid. Houd er rekening mee dat goedkeuring mogelijk niet wordt verleend als de aanvraag minder dan 20 dagen voor de incheckdatum wordt gedaan, vanwege het risico dat de oorspronkelijke data niet meer geboekt worden.
-
Prijsverschillen:
-
Indien de nieuwe verblijfsdata hogere tarieven hebben, dient het verschil te worden bijbetaald.
-
Bij lagere tarieven blijft het oorspronkelijke, hogere tarief van toepassing.
-
4. Betalingsvoorwaarden
-
Betalingen dienen voldaan te worden:
-
Binnen 7 dagen na bevestiging van de boeking, óf
-
Uiterlijk op de incheckdatum, afhankelijk van wat zich eerst voordoet.
-
-
Facturen worden steeds per e-mail verzonden.
-
Bij niet-tijdige betaling behouden wij ons het recht voor de boeking te annuleren, zonder restitutie van eventueel reeds betaalde bedragen.
5. Borg en Aansprakelijkheid
-
In principe wordt er geen waarborg gevraagd. Echter, in de volgende gevallen zullen eventuele bijkomende kosten worden doorgerekend aan de gast of kan een borg geheel of gedeeltelijk worden ingehouden:
-
Diefstal
-
Schade aan de vakantiewoning, het terrein of de inboedel
-
Vuile vaat, keukengerei of abnormaal vuile kamers
-
Onjuist gesorteerd of achtergelaten afval
-
Abnormaal hoog verbruik van elektriciteit en/of water
-
Opslag van persoonlijk spullen tussen 2 boekingen door, wanneer deze meer dan 14 dagen uiteen liggen
-
-
Wij behouden ons het recht voor om een borgsom van €200 te vragen in specifieke situaties, zoals:
-
Bij langere verblijven
-
Bij meerdere gelijktijdige of opeenvolgende boekingen
-
Bij verblijfsdata die vaak samenvallen met feestdagen of festiviteiten
-
-
Betaling en Terugbetaling
-
De borgsom dient vóór aanvang van het verblijf te worden voldaan.
-
De borg wordt binnen 5 dagen na check-out teruggestort, mits er geen schade of bijkomende kosten in rekening worden gebracht.
-
Bij schade of andere hierboven genoemde gevallen behouden wij ons het recht voor een deel of de volledige borgsom in te houden.
-
Door akkoord te gaan met de reservering, verklaart de gast zich verantwoordelijk voor het naleven van deze regels en voorwaarden.
-
6. Aansprakelijkheid en Schade
-
Schade door gasten: De gast is aansprakelijk voor schade aan de accommodatie en/of inboedel veroorzaakt tijdens het verblijf. Eventuele kosten worden in rekening gebracht.
-
Beperking van aansprakelijkheid: Wij zijn niet verantwoordelijk voor verlies, diefstal of schade aan persoonlijke eigendommen van gasten.
-
De persoon die de boeking maakt, is verantwoordelijk voor het gedrag van alle (mede)reizigers in de accommodatie. Overtredingen van de huisregels kunnen leiden tot onmiddellijke beëindiging van het verblijf, zonder restitutie.
7. Overmacht (force majeure)
-
In geval van overmacht (bijv. natuurrampen, pandemieën, stroomuitval, brand, of andere onvoorziene omstandigheden) behouden wij ons het recht voor de reservering te annuleren of te wijzigen.
-
In dergelijke gevallen wordt een passende oplossing geboden:
-
Bij overmacht van onze kant kan dit een alternatieve datum of terugbetaling zijn.
-
Bij overmacht van de kant van de gast gelden onze annulatievoorwaarden zoals vermeld onder punten 2 en 3.
-
8. Privacy en Gegevensbescherming
-
Persoonlijke gegevens die in het kader van een boeking worden verstrekt, worden uitsluitend gebruikt voor administratieve en communicatieve doeleinden.
-
Deze gegevens worden verwerkt conform de Algemene Verordening Gegevensbescherming (AVG) en de Belgische privacywetgeving.
-
Gegevens worden niet gedeeld met derden zonder toestemming van de gast.
9. Huisregels
-
Inchecken is mogelijk vanaf 16:00, en uitchecken dient uiterlijk om 10:00 te gebeuren. Hiervan kan enkel afgeweken worden na goedkeuring van de eigenaar. Indien de planning het toelaat, is een vroege check-in (vanaf 12:00 's middags) of een late check-out (tot 14:00) mogelijk. Hieraan is steeds een supplement van €20 verbonden.
-
Het maximaal toegestane aantal gasten per accommodatie mag niet worden overschreden (De Perengaard: 2 personen; De Kersengaard: 4 personen; De Appelgaard: 6 personen).
-
Het is niet toegestaan te roken in de accommodatie.
-
Huisdieren zijn alleen toegestaan na voorafgaande goedkeuring en mogen niet op het meubilair.
-
Gasten worden verzocht rekening te houden met geluidsregels en buren te respecteren (rust tussen 22:00 en 08:00) .
-
Gasten dienen hun afval steeds correct te sorteren. In de keuken zijn vuilbakjes aanwezig voor PMD, GFT, papier/karton en restafval, alsook een fiche met uitleg en picto's omtrent sorteren.
-
De accommodatie dient bij het uitchecken netjes achtergelaten te worden. Dit omvat onder andere de volgende punten:
-
Berg gebruikt keukengerei schoon en op de juiste plek op.
-
Verwijder de eventueel achtergebleven vet- of etensresten uit de (microgolf) oven.
-
Deponeer alle gebruikte handdoeken in de wasmand.
-
Deponeer de PMD- en restafvalzakjes, het GFT en papier/karton in de correcte container in de schuur bij de parking. Ook voor glas staat er een bak klaar.
-
-
Het is niet toegestaan om bijeenkomsten, vrijgezellenfeesten of andere feesten met luide muziek te organiseren in de vakantiewoning.
-
Bezoek van gasten:
-
Logerende gasten kunnen overdag bezoek ontvangen tussen 08:00 en 22:00, indien ze de eigenaar hiervan vooraf op de hoogte brengen.
-
Indien bezoekers willen overnachten, is dit uitsluitend toegestaan mits het maximumaantal toegestane gasten in de vakantiewoning niet wordt overschreden en na overleg met de eigenaar. Hieraan kunnen extra kosten verbonden zijn. Raadpleeg hiervoor de prijzen op www.hoevehofgaarde.be/vakantiewoningen.
-
-
Het volledige huisreglement is terug te vinden in de gastenmap die in elke vakantiewoning aanwezig is.
10. Toestemming voor toegang tot de accommodatie
-
Wij behouden ons het recht voor de accommodatie te betreden in geval van noodgevallen, zoals dringende herstellingen of veiligheidscontroles. Dit gebeurt altijd in overleg met de gast, tenzij onmiddellijke toegang noodzakelijk is.
11. Klachtenprocedure
-
Eventuele klachten over het verblijf dienen tijdens het verblijf onmiddellijk aan ons te worden gemeld, zodat wij de kans krijgen om de situatie op te lossen.
-
Indien de klacht niet naar tevredenheid wordt opgelost, kan de gast deze binnen 7 dagen na het verblijf schriftelijk indienen.
12. Verbod op onderverhuur
-
Het is niet toegestaan de accommodatie zonder onze schriftelijke toestemming te onderverhuren of de reservering over te dragen aan derden.
13. Covid-19 en gezondheidscrisissen
-
In geval van pandemieën of andere gezondheidscrisissen volgen wij de richtlijnen van de Belgische overheid. Eventuele annuleringen of wijzigingen worden in overleg behandeld en zijn afhankelijk van de geldende regelgeving op het moment van het verblijf.
14. Toepasselijk recht en geschillen
-
Op alle reserveringen en deze voorwaarden is uitsluitend Belgisch recht van toepassing.
-
Geschillen worden, indien mogelijk, in onderling overleg opgelost. Als dat niet lukt, worden deze voorgelegd aan de rechtbank van Tongeren.
15. Wijziging van Voorwaarden
-
Wij behouden ons het recht voor deze voorwaarden te allen tijde te wijzigen. De nieuwe voorwaarden worden toegepast op boekingen gemaakt na de wijzigingsdatum.
16. Extra Wettelijke Voorwaarden
-
De boeking betreft een tijdelijk verblijf en valt niet onder de Belgische huurwetgeving.
-
De vakantiewoningen voldoen aan alle regionale regelgeving, waaronder de Vlaamse eisen met betrekking tot registratie en veiligheid.
(Logiesdecreetnummers: 396117, 396118 en 396119)